Hüčák - Základní škola

Zadání:
Vytvořit jednotný vizuální styl (+logo), který by osvěžil vizuální komunikaci a vystihoval hlavní zásady Jenského přístupu vzdělávání.

— Neznámkujeme, nesrovnáváme, probouzíme vnitřní motivaci k učení a podporujeme přirozenou chuť rozvíjet se.
Jsme škola otevřená celé rodině s maximální kapacitou 120 dětí v devíti ročnících. Vzděláváme ve věkově smíšených třídách vždy po třech letech. Každá kmenová skupina má maximálně 20 dětí. Děti pracují individuálně i skupinově, využívají vzdělávací pomůcky, pracovní listy a učí se navzájem. Rodiče jsou součástí školy a mohou k nám kdykoli zavítat.— (Jan Sýkora — ředitel školy)




Hüčák - Základní škola

Tato škola je v Hradci Králové známá svým přístupem ke vzdělání, ale není úplně snadné se do ní dostat. Poptávka je vysoká, ale protože není plně podporována státem, musí se platit školné, které není pro každého dostupné. Přednost dává rodičům, kteří se aktivně podílejí na vzdělávání svých dětí a mají snahu se sami učit, vzdělávat a rozvíjet. Proto má škola svá pravidla pro přijímání žáků.

PROČ JEDNOTNÝ VIZUÁL?

Vzhledem k tomu, že škola využívá velké množství vizuální komunikace (interní sdělení, oficiální komunikace, komunikace s rodiči, PR, propagace, eventy,… branding), potřebovala všem materiálům vtisknout jednotný vizuální styl, který by ji odlišil od ostatních základních škol. A trochu také komunikoval myšlenku samotného Jenského systému. (svobodného vzdělávaní). Dost podstatný je také záměr v budoucnu budovat Hučáky po celé ČR.

JAK SE ODLIŠIT?

No, zadání bylo jasný, ale jak a co vymyslet pro školu, kde středobodem všeho je podpora dítěte a jeho přirozené zvědavosti, spontánnosti, radosti z učení, kde milují výzvy a jsou nadšeni z chyb, kde jsem se od první návštěvy nepotkal s frustrací ani stresu. Kde jsem nepoznal, jestli je přestávka nebo výuka a kde děti dosahovaly výsledků, ze kterých mi klesla brada… Ono jim to tam fakt funguje.

NÁPAD?

Taková škola nepotřebuje žádný vizuální styl od grafického studia. Tahle škola potřebuje NÁSTROJ a děti už zbytek dotvoří sami. A taky že ano. Dalo se předpokládat a v rámci konceptu jsme i nějaké předpoklady znázornili, ale děti předčily naše očekávání a chytly se nástrojů v opravdovém stylu. Prostě to, co vzniklo je BOMBA a už víme, že to, co vznikne dál nás bude bavit celé roky a nikdy nás to neomrzí. Vznikl takový interakční vizuální styl, který tvoří sami děti. Myšlenka celého Jenského systému je tedy —zvizuálněna–. Yyyyyes.


(Protože nejde o tvorbu CI, ale spíše nástroj, použili jsme kolážové grafiky autora Devansh Parikh a práci s čistou barevnou plochou Bebox, které nejlépe odpovídají předpokladům konečného výsledku. - Do výroby se použije pouze tvorba žáků)

 

 

 


Pro studii konceptu jsme využili náhledy Bebox


Pro studii konceptu jsme využili náhledy Bebox


Pro náhled konceptu jsme použili podklad autora — Devansh Parikh


Pro náhled konceptu jsme použili podklad autora — Devansh Parikh