V Hradci Králové vzniká projekt, který má celkem jasně nalinkovaný plán na několik let dopředu. Kromě lifestylového webblogu, kterým bude komunikovat s cílovou skupinou, otevírá kavárnu a bar s výběrovými destiláty. Bar bude sdílet prostory s tetovacím studiem a vše se ponese ve specifickém stylovém duchu.
Takže představa klienta takového dirty stylu, silných motorů, kvalitního alkoholu, snoubící se s návratem gentlemanských hodnot a důrazem na kvalitu a eleganci, která by ale měla špetku jemnosti a nevyřadila z kola ven dámy, nebyla úplně snadná pro grafické ztvárnění. Věděli jsme ale, že to všechno tam prostě nějak dostat chceme a pokud možno to provést tak čitelně a identifikovatelně, aby z toho šel budovat dobrý brand, který nemusí být závislý přímo na cafébaru nebo studiu.
NO KRÁSNÁ VÝZVA
Dům v historické části města, kde bar bude, je více než inspirativní a do konceptu krásně zapadá. s takovou se potom dělá grafika hezky.
Interiér se bude točit kolem třech materiálů. Dřevo, cihla a doplňovat ho bude ruční kování, které už na domě je v podobě krásné brány. Byla by škoda materiál nezopakovat. Bouchne se ven jako konzole pro vývěsku a vytvoří konstrukční nosné prvky v display baru.
Píšu o tom proto, že je to celkem rozhodující rozhodnutí pro podobu loga, kde jsme použili čisté lineární provedení, které se s železnými pruty hezky rýmuje.
Věděli jsme, že takové to ``dirty`` bude v cafébaru dost a potřebujeme to vykompenzovat elegantnější, čistší a voňavější grafikou. Je potřeba, aby výsledný dojem dokázal oslovit přesně střed cílovky. Tedy ženy a muže, kteří přijdou odpoledne na dobrou kávu, schůzku či caféoffice a podobně posloužit i večer kvalitním drinkem. Jak už jsme psali několikrát ``Zaujmout a nevylekat``.
Zkusili jsme několik návrhů z bezpatkového technického písma, ale ručně psané lépe vystihovalo styl cafébaru. Pokud jsme ale zkoušeli název napsat štetcem, působil hodně mléčně a zmrzlinově. To už by bylo hodně měké. Snažili jsme se to jakkoliv ``zdirtit`` a zostřit, ale stejně to nebylo ono. Vzniklo logo, které už jsme začali zapracovávat do náhledů viz fotky, ale působilo trochu jako historické logo Coca-Coly a na dřevě dokonce archaicky skoro až středověce. To jsme přesně nepotřebovali.
Jako nejlepší řešení se nám potvrdilo použít linearitu z kované brány. Lineární ručně psaný font působí elegantně, jemně, ale né úplně měkce. Zároveň je jasně identifikovatelný a dost jednoduchý pro dlouhodobé budování brandu.
Věříme, že logo bude fungovat a jsme rádi, že klient do nás vložil stoprocentní důvěrů, nesnažil se být grafikem a nabídl jasnou představu svého záměru. Budeme se těšit na práce, které budou následovat, tiskoviny, propagace, na klíč vytvořený web a věříme, že vás zaujmou.